A stressz és egyéb hétköznapi problémáink többsége visszavezethető a kommunikációs problémákra, arra, hogy nem értjük meg egymást. Nem kapunk és nem is adunk megfelelő mennyiségű és minőségű információt a hatékony együttműködéshez.

  • Amikor stresszhelyzetbe vagy nehéz kommunikációs szituációba kerül, könnyen feszültté válik?
  • Előfordul önnel is, hogy ilyenkor annyira a problémára koncentrál, hogy észre sem veszi, pontosan mit akar a másik fél?
  • Tipikusan ugyanez történik, amikor kirobban egy veszekedés a munkahelyen?
  • Vizsgaszituációban is sokszor ez előfordul hasonló helyzet?

A legtöbben azt hisszük, hogy akivel beszélgetünk, érti, amit mondunk, és hogy mi is értjük, amit hallunk. Viszont sokszor előfordul, hogy valójában egy-egy szót teljesen más értelemben használunk, vagy éppen a beszélgetés alatt az agyunk szűri az információkat és azoknak csak bizonyos százalékát halljuk meg.

Nem kevés vesződséget, botlást, de akár konkrétan bukott vizsgát vagy munkahelyi feszültséget kerülhet el, ha képes nehéz helyzetben is a másik félre koncentrálni és megérteni a helyzetet és viselkedését, üzeneteit. Olyan környezetben dolgozni, élni, ahol nem megfelelő a kommunikáció és nincs megértés, nemcsak a hatékonyságot befolyásolja, hanem meghatározza a teljesítményünket, hozzáállásunkat, valamint hatással van a hétköznapjainkra is.

A megértésre való törekvés képessége tanulható, és komoly érték, ha valaki képes rá.

A képzésünk gyakorlatközpontú és olyan új módszereket tartalmaz, amelyek segítenek abban, hogy könnyen és gyorsan átláthatóak legyenek a mindennapok helyzetei, illetve feszültség és stressz helyett képesek legyenek a résztvevők kreatívan és nyitottan kezelni azokat.

Megoldási sablon, automatikusan lefuttatható protokoll vagy viselkedésmodell helyett, olyan módszereket mutatunk meg a képzésen, melyek használatával fejlődik

  • a kommunikáció
  • a megértésre való képesség
  • az összefüggések meglátásának képessége
  • a problémamegoldó képesség
  • a helyzetfelismerő képesség
  • tolerancia, empátia
  • stresszkezelési képesség