A stressz és az életünkben felbukkanó nehézségek nagy része visszavezethető a kommunikációs problémákra, arra, hogy nem értjük meg egymást. Nem kapunk és nem is adunk megfelelő mennyiségű és minőségű információt a hatékony együttműködéshez.

  • Amikor stresszhelyzetbe vagy nehéz kommunikációs szituációba kerül, könnyen feszültté válik?
  • Előfordul önnel is, hogy ilyenkor annyira a problémára figyel, hogy észre sem veszi, mit akar a másik fél?
  • Tipikusan ugyanez történik, amikor kirobban egy veszekedés az osztályon vagy munkahelyen, vagy amikor a gyakorlaton nehéz esetű beteggel találkozik?
  • Vizsgaszituációban is sokszor alakul ki hasonló helyzet?

A legtöbben azt hisszük, hogy aki velünk szemben ül és akivel beszélgetünk, érti, amit kimondunk, és magunkról is azt gondoljuk, értjük, amit hallunk. Sokszor előfordul, hogy valójában egy-egy szót teljesen más értelemben használunk, vagy a beszélgetés alatt az agyunk szűri az információkat és azoknak csak bizonyos százalékát halljuk meg.

Nem kevés vesződséget, botlást, de akár bukott vizsgát vagy munkahelyi feszültséget kerülhet el, ha képes nehéz helyzetben is a másik félre koncentrálni és megérteni a helyzetet, aviselkedését, üzeneteit. Olyan környezetben dolgozni, élni, ahol nem megfelelő a kommunikáció és nincs megértés, nemcsak a hatékonyságot befolyásolja, hanem meghatározza a teljesítményünkez, a hozzáállásunkat, valamint hatással van a hétköznapjainkra is.

Ez a megértésre való törekvés képessége tanulható, és igazi kincs, ha valaki képes rá.

A képzésünk gyakorlatközpontú és olyan új módszereket tartalmaz, amelyek segítenek abban, hogy könnyen és gyorsan átláthatóak legyenek a mindennapi helyzetek, illetve feszültség és stressz helyett képesek legyenek a résztvevők kreatívan és nyitottan kezelni azokat.

Megoldási sablon, automatikusan lefuttatható protokoll vagy viselkedésmodell helyett olyan módszereket mutatunk meg a képzés által, melyek használatával fejlődik

  • a kommunikáció
  • a megértésre való képesség
  • az összefüggések meglátása
  • a problémamegoldó képesség
  • a helyzetfelismerő képesség
  • tolerancia, empátia
  • stresszkezelési képesség

A képzés időpontja és helyszíne:

Szeged

Fontanus Testudat Központ
6720 Szeged, Takaréktár u. 2. fsz. 2 / 7-es kapucsengő

2020. január 29. 

A képzést tartja:

Dr. Bajzik Éva – mozgásszervi rehabilitációs szakorvos, manuálterapeuta
Hajdu Éva – tréner

Jelentkezés:

A tanfolyamra jelentkezni az OFTEX portálon lehet, a 2020. I félévre elérhető képzések között, vagy e-mailben a fontanus@fontanus.hu e-mail címen.
(Képzés pontértéke a 2019-es évben 4 kreditpont)

Részletes információ: Hajdu Éva +36 30/282-7777