Fontanus Business

A Fontanus Központ Vezetőképzésének minden módszere a Központ saját tudományos kutatásainak eredményeire épül. Tudományos hátterű, XXI. századi – és kifejezetten emberközpontú – megoldásokat, módszereket kínálunk.

Eszközöket és lehetőséget teremtünk a fejlődéshez: módszereket adunk, és megtanítjuk azok használatát.

Képzéseink emberközpontúak. Ismerjük az embert, látjuk, hogyan működik és mi a fejlődésének kulcsa. Felmérjük az egyén képességeit, készségeit, megértjük a problémáit, és arra keresünk megoldásokat.

Vezetői csomag

A vezető gyakran érzi, hogy nincs minden információ birtokában, ami a döntésekhez kell, ezért döntési helyzetekben kétségek között vívódik, sokszor nem tudja, hogy hova nyúljon a szükséges információkért.

A vezetői hozzáállást, gondolkodást tanulni lehet. Megtanulható az a munka is, hogy hogyan jussunk, olyan információkhoz, amelyek a döntéshez szükségesek.

Eszközeink használatával elsajátítható egy sajátos vezetői szemléletmód, amivel hatékonyabbá válhatunk a mindennapi munkánk során: meg tudjuk különböztetni az információt a mellékestől, hatékonyan tudjuk megszerezni és továbbítani azt, hogy céljainkhoz közelebb kerüljünk.

Másik gyakori vezetői probléma a stressz. Ilyenkor a keletkező feszültség befolyásolja döntéseinket, nem látjuk tisztán a valóságot. Ezek a tényezők önmagunk megismerésével kiküszöbölhetőek, és így a tervezés során a valóságból leszünk képesek kiindulni.

Alkalmazotti csomag

Vezetőként szembesülhetünk azzal, hogy egy feladat kiosztása esetén az nem úgy készül el, ahogy azt elvárnánk. Az alkalmazottban sokszor teljesen más kép születik meg arról, hogy mi a cél. Ez amiatt van, mert mindenki máshogy működik: az egyéni sajátosságok miatt torzul az információ az adó és a vevő között. A vezető és az alkalmazott nem dolgozik azon, hogy ugyanazt értsék egyes dolgok alatt.

A Fontanus Központ elsőként határozta meg az információ felépítését és azt, hogy hogyan áramlik. Több évnyi kutatómunkánk során számtalan eszközt és módszert dolgoztunk ki arra, hogyan lehet hatékony az információ áramoltatása.

Hasonló gyökere van egy másik gyakori problémának, a motiváció hiányának is. Egy alkalmazott akkor válik demotiválttá, ha nem tapasztalja, hogy a munkájának van látszata, eredménye – vagyis nem kap visszajelzést a munkájáról, vagy nem tudja, mit akar valójában. A motiváció tehát ugyancsak az információ áramoltatásának eredménye, ezért kulcsfontosságú ennek megértése, elsajátítása.

Vezetői csapatépítés

Tudományos kutatásaink során az ember információ-feldolgozásának 3 formáját, 3 különböző beállítottságot azonosítottunk. Eszközeink segítségével pedig meghatározható, hogy ki melyik beállítottsághoz tartozik.
Attól függően, hogy az egyén milyen módon dolgozza fel az információt, más-más kommunikációs stílust igényel: másként tud vezetni és másként vezethető. A vezető és az alkalmazott kapcsolatának ezt a problémáját mi ismertük fel először.

A vezető és alkalmazottai között általában nincs információáramlás, így eltávolodnak egymástól, önmaguktól, ezáltal az emberek folyamatosan cserélődnek, nehéz a csapat kialakítása, hosszútávon leépül a vállalat.

Munkánk eredményeként meghatároztuk, hogy egyes vezetési stílusoknak milyen hatása van, hogyan használhatók különböző helyzetekben és melyikkel hogyan tud hatni különböző beállítottságú alkalmazottaira. Ezáltal eszközeinkkel fenntartható és eredményes csapatok építhetőek.

Kérjen ajánlatot!

Bővebb információért ajánlatainkról kérjük hívjon fel minket vagy keressen e-mailben!

dr. Sándor Csaba – értékesítési vezető
+36 20 293 36 32
sandor.csaba@fontanus.hu